Sisteme ERP

Proiectele realizate de catre CSB vizeaza atat implementarea sistemelor informatice integrate de gestiune, cat si a celor de management.

 

 Sisteme informatice integrate de gestiune 

Solutia: implementarea portofoliului de solutii SAP Business Suite

Sisteme ERP

Pana in anii ’80 aplicatile informatice de gestiune se realizau in general prin dezvoltari proprii (in-house) aveau functionalitati reduse si comunicau limitat intre ele. Intre timp au aparut produse specializate pentru aplicatii de gestiune, acestea s-au perfectionat in continuu, acoperind o arie de functionalitati din ce in ce mai complexe, aplicatiile fiind supuse in paralel unui proces continuu de integrare. Furnizorii s-au selectionat, unii dintre acestia impunandu-se pe piata prin produse din ce in ce mai avansate, verificate prin mii de implementari.

In prezent solutia pentru realizarea unui sistem informatic integrat de gestiune o reprezinta adaptarea, personalizarea si implementarea unui pachet de programe de aplicatie de tip ERP (ERP – Enterprise Resource Planning) provenit de la un producator consacrat pe piata. Un asemenea pachet, care inglobeaza experienta a nenumarate tipuri de aplicatii, aduce cu sine in acelasi timp un model de organizare a intreprinderii, implementarea lui contribuind in realitate la o re-inginerie a proceselor din entitatea respectiva in vederea alinierii la cele mai moderne concepte.

Computer Sharing Bucuresti are o experienta indelungata in proiectarea si realizarea de sisteme informatice integrate de gestiune destinate unor entitati private sau publice, din cele mai diverse domenii de activitate. Primele sisteme au fost realizate prin implementarea pachetului IBM-ACG, apoi a pachetului SSA-BPCS cu care s-au realizat sisteme de complexitate si anvergura mare (Competrol Bucuresti). Din 2001, Computer Sharing Bucuresti a trecut la implementarea produselor firmei SAP (recunoscut in prezent ca leader mondial in domeniu) devenind Partener SAP.

 

 Sisteme de management 

Solutia: utilizarea instrumentelor de Analiza Manageriala, bazate pe solutiile SAP Business Objects

In actualul context economic, in care informatia bine structurata a devenit esentiala pentru orice afacere profitabila, CSB promoveaza noua suita de solutii SAP BusinessObjects,  o serie de instrumente de analiza si raportare indispensabile managerilor.

Solutiile sunt destinate companiilor clienti SAP, cat si companiilor care prefera sa pastreze solutiile informatice existente, punandu-le insa mai bine in valoare prin capabilitatile de Business Intelligence/ Analiza Manageriala puse la dispozitie de SAP Business Objects.

De ce sunt necesare solutiile SAP BusinessObjects?

  •  Ajuta organizatiile sa inteleaga, sa analizeze si sa prevada mai bine ce se intampla in compania lor
  • Transforma datele in informatie utila si relevanta
  • Distribuie informatia catre cei care au nevoie de ea, atunci cand e nevoie de ea
  • Ajuta organizatiile sa combine date dintr-o varietate de surse pentru a forma o viziune integrata, la zi si din toate perspectivele (360 grade)
  • Ajuta IT-ul sa devina mai strategic (nu se mai ocupa cu producerea datelor ci cu conceptia rapoartelor)
  • Permite utilizatorilor obisnuiti sa devina mai independenti, oferindu-le acces la informatie (se pot “ajuta singuri”)

Avantajele solutiei SAP BusinessObjects

  • Acceseaza orice date, din orice sistem informatic
  • Prezinta informatia intr-o maniera convingatoare si usor de asimilat
  • Ofera cui are nevoie, informatia de care are nevoie
  • Costuri reduse de implementare si utilizare
  • Perioada de implementare redusa,beneficii imediate
 Etapele de realizare a proiectului 

Abordarea unui proiect de sistem informatic comporta mai multe etape:

  • Elaborare studiu de fezabilitate: identificare arie functionala critica, definire a principalelor cerinte funcţionale, de comunicatie, disponibilitate si securitate, estimare a cheltuielilor de capital si de exploatare, analiza a oportunitatii investitiei.
  • Alegere solutie: lansare caiet de sarcini si cerere de oferta, evaluare solutii si oferte, contractare cu furnizorul/furnizorii.
  • Realizare infrastructura de echipamente si programe de baza: proiectare, achizitie, instalare a sistemelor de calcul si de comunicatie.
  • Implementare propriu-zisa a aplicatiilor: achizitionare a licentelor si instalare a programelor de aplicatie, realizare configurari, adaptari si personalizari impuse de particularitatile intreprinderii si reglementarile specifice in conformitate cu cerintele functionale, incarcare a datelor, testare in conditii reale, punere in exploatare. In aceasta etapa, implementarea se realizeaza cu implicarea efectiva a beneficiarului la nivel de management pentru a sustine eventualele decizii privind modificarile procedurale si organizatorice care se impun si la nivel operational prin constituirea unor echipe de proiect cu rolul de a introduce datele si de a-si insusi treptat procedurile de exploatare.
  • Mentenanta post implementare: asigurare mentenanta programe de aplicatie licentiate, suport opertional pentru modificari, completari post implementare.
 Serviciile informatice necesare 

Computer Sharing Bucuresti este in masura sa asiste clientul in toate etapele de realizare a unui proiect de sistem informatic prin servicii de:

  • Consultanta in analiza si stabilirea de solutii de informatizare;
  • Analiza detaliata a cerintelor;
  • Proiectare/ instalare/ configurare infrastructura hardware/software;
  • Configurare/ adaptare pachet aplicativ standard, conform cerintelor specifice companiei;
  • Dezvoltari specifice companiei;
  • Adaptari la reglementari specifice domeniului si la particularitatile legislatiei romanesti;
  • Asistenta pe toata durata implementarii sistemului informatic, de la faza de pregatire initiala pana la pregatirea si punerea in functiune a sistemului;
  • Asistenta privind pregatirea si migrarea datelor in noul sistem;
  • Instruire specializata pentru membrii echipei de proiect din partea clientului, pentru administratorii sistemului informatic, pentru utilizatorii finali;
  • Garantie si servicii de suport postimplementare;
 Metodologia de implementare 

Succesul unui asemenea proiect, deosebit de complex, care in majoritatea cazurilor implica schimbari importante in procedurile aferente diferitelor procese, depinde de un management de proiect riguros pe care trebuie sa si-l asume in aceeasi masura si clientul, avand in vedere deciziile majore cu impact asupra organizatiei. Proiectul se deruleaza in baza unei metodologii complete, care stabiliste continutul si responsabilitatile pentru toate activitatile de-a lungul tuturor fazelor proiectului. Computer Sharing Bucuresti dispune de specialisti care au:

  • expertiza in intelegerea functionalitatilor specifice gestiunii de intreprindere: contabilitate generala, clienti/ furnizori, costuri de productie, stocuri, fluxuri de numerar, mijloace fixe, resurse umane si salarii precum si functionalitati avansate din categoria business inteligence: indicatori economici, managementul relatiei cu clientii (CRM);
  • calficarea necesara realizarii adaptarilor si personalizarilor produselor SAP dobandita prin cursuri si experienta a nenumarate proiecte;
  • capacitatea de a controla procesul de implementare, prin coordonarea echipelor beneficiarului si sincronizarea cu termenele de raportare specifice in conformitate cu metodologia de implementare;
 Domenii de aplicabilitate 

Pachetele de programe aplicative au un grad ridicat de generalitate putand in principiu acoperi functionalitatile necesare oricarui domeniu. Adaptarile necesare impuse de cerintele concrete legate de specificul industriei si dimensiunea companiei sunt asigurate de CSB in calitate de  integrator care realizeaza implementarea. Expertiza astfel castigata este valorificata in proiecte de implementare sisteme informatice apartinand acelorasi industrii.

 

 Proiecte importante 

Griro Bucureşti (utilaje pentru industria chimica); Indes Sibiu (pompe); Trefo Galaţi (metalurgie);ICME – in prezent parte a grupului Isovolta (cabluri si materiale electroizolante); Navol Olteniţa (constructii navale); Peco Constanţa si  Competrol Bucuresti – in prezent parte a grupului Petrom (distributie produse petroliere); Electrica Muntenia Nord, Electrica Oltenia – in prezent parte a grupului CEZ (distributie energie electrica) ; Electrica Muntenia Sud – in prezent parte a grupului ENEL (distributie energie electrica); Electrica Transilvania Nord si Electrica Transilvania Sud (distributie energie electrica);SNP Petrom (produse petroliere); Primaria Sibiu(administratie publica); Primaria Satu Mare (administratie publica); Apa Canal Sibiu (utilitati); Volksbank Romania (sectorul bancar); Titan Mar (productie); Nordic Import-Export (distributie); Petprod (energie electrica);Sika Romania (productie si distributie); British Petroleum (petrol si gaze); Ramoss COM (productie si distributie);Grupul ENEL (utilitati); CEZ Oltenia (utilitati); Distrigaz Nord (utilitati); Consiliul Judetean Hunedoara (sector public); Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Hunedoara (sector public); Primaria Iasi (sector public); Artsana Botosani (productie); Future (productie); Top Design (productie); Infomed Fluids(productie si distributie); Romtelecom (telecomunicatii); Euroweb (servicii); Editura RAO (editura/distributie); DTH Television (media); Nova Music Entertainment (distributie media); Sollers PPD (distributie); Direct (distributie);Sarantis Romania (distributie); Golden Foods (distributie); Rolem Hib (productie).